Khamis, 7 Januari 2010

NASIB UMAT ISLAM DI MALAYSIA

1. Satu perhimpunan akan diadakan diperkarangan Dataran MPSPK, Sungai Petani pada esok hari - Jumaat, 8/1/10, selepas solat Jumaat. Perhimpunan tersebut akan disertai oleh lebih 30 NGO Melayu Islam dengan diketuai oleh PERKASA Negeri Kedah.

2. Perhimpunan tersebut merupakan reaksi kepada keputusan The Herald - Catholic Church bagi menggunakan kalimah ALLAH untuk penerbitan mereka. Tindakan mereka tersebut jelas memperlihatkan sikap sebenar mereka yang mencabar Perlembagaan Persekutuan yang memperuntukkan bahawa, Perkara 3(1) Ugama Islam ialah Agama Persekutuan; tetapi ugama-ugama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana bahagian Persekutuan.

3. Persoalan, mengapa sekarang? tidak timbul dan yang menjadi persoalan pada hari ini adakah AMAN dan DAMAI sebagaimana yang dinyatakan dalam peruntukkan tersebut wujud? Kita seringkali diingatkan jangan mencabar mahkamah, jika tidak dianggap menghina mahkamah. Jadi mencabar keputusan mahkamah itu adalah salah.

4. Tapi bagaimana pula bila mereka mencabar Perlembagaan. Bukankah Perlembagaan Persekutuan itu merupakan sumber undang-undang tertinggi negara? Jadi siapa yang mencabar siapa, siapa yang menghina siapa?

5. Jika beginilah tafsirannya "mencabar" dan "menghina/contempt", maka umat Islam akan sentiasa bersalah dan hanya boleh melihat dan menerima sahaja nasib mereka tanpa boleh berbuat apa! Kerana setiap tindakan umat Islam dikira mencabar dan menghina serta boleh dilabelkan PENGGANAS!

6. Benarlah firman Allah SWT dalam Al-Quran yang bermaksud, "tiada suka kepada engkau orang Yahudi dan Nasrani, sehingga engkau turut agama mereka." Al-Baqarah, ayat 120.

7. Walau apa juga alasan yang diberikan, penggunaan kalimah ALLAH oleh pihak berkenaan bukanlah jalan penyelesaian kepada masalah mereka sebaliknya menimbulkan lebih banyak masalah kepada umat ISLAM dan keamanan dan kedamaian negara.

8. Oleh itu apabila umat Islam bertindakbalas kerana merasakan mereka dihina maka janganlah mereka dipersalahkan sebaliknya renung kembali siapakah yang memulakan terlebih dahulu?

9. Oleh itu Umat Islam di negara ini harus segera sedar dan bangkit kerana agenda mempertahankan agama amat memerlukan kepada pengorbanan kita yang besar. Kita perlu meletakkan Urusan ALLAH no.1, urusan manusia no.2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan