Sabtu, 9 Januari 2010

PERHIMPUNAN AMAN

1. Bertempat di Dataran MPSPK, Sungai Petani, "Perhimpunan Ummah" - satu perhimpunan aman yang disertai oleh lebih 13 NGO Islam telah diadakan. Perhimpunan tersebut yang dijadualkan pada jam 2.30 petang terpaksa dimulakan lewat akibat hujan lebat sekitar 30 minit. Namun begitu semangat membara para peserta tidak luntur dan mereka mula berkumpul sebaik hujan berhenti.

2. Majlis dimulakan dengan bacaan do'a oleh Imam, Tuan Haji Mustoffa dan seterusnya diaminkan oleh lebih 500 orang peserta perhimpunan ummah.

3. Walaupun ada arahan-arahan yang melarang diadakan perhimpunan sedemikian, namun Perhimpunan Ummah yang diadakan pada hari tersebut berlangsung dalam suasana aman dengan kehadiran anggota keselamatan bagi memastikan bahawa tidak berlaku sebarang insiden yang tidak diingini.

4. Perhimpunan yang diadakan tersebut bukannya berniat untuk mencetuskan provokasi mahupun penentangan kepada mana-mana institusi berwibawa ataupun peruntukkan undang-undang tetapi lebih kepada meluahkan rasa tidak puashati tentang apa yang berlaku mutakhir ini.

5. Walaupun dalam keriuhan berdemonstrasi dengan disulami perasaan yang berbagai, umat Islam di negara ini masih lagi punya rasa simpati dengan insiden kebakaran ke atas 3 buah gereja di ibu kota. Ini jelas memperlihatkan bahawa sikap umat Islam yang rasional dan sentiasa menunjukkan belas kasihan yang tinggi.

6. Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali, ketika ditemubual di Kelantan juga menyatakan rasa kesal dan mengutuk perbuatan pihak yang tidak bertanggungjawab yang menyebabkan kebakaran tersebut.

7. Islam amat mementingkan keharmonian dan menentang semua bentuk kekerasan dan kekejaman serta menghormati anutan dan kepercayaan orang lain. Oleh itu perhimpunan tersebut juga meminta orang bukan Islam agar menghormati Agama Islam dan Umat Islam.


Gambar sepanjang 'Perhimpunan Ummah'

YDP Perkasa Kedah, Syed Osman sedang melayani temubual oleh wartawan setelah perhimpunan berakhir.

Tuan Haji Mustoffa membacakan doa bagi memberkati Perhimpunan Ummah pada hari tersebut.

Zahran menyampaikan ucapan dicelahan para peserta perhimpunan.


Ucapan oleh Mej (B) Anuar Abdul Hamid


Umat Islam yang berkumpul bagi menyatakan protes terhadap penggunaan kalimah ALLAH oleh pihak The Herald - Catholic Weekly

1 ulasan:

  1. BISMILLAHIRAHMANIRAHIM

    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

    Salam Perjuangan Dari:

    Abd, Rahim Bin Osman
    (Y.D.P PERKASA Negeri Melaka)

    Halim Bin Hassan
    (T.Y.D.P PERKASA Negeri Melaka)

    Hisyam Zainal
    (Setiausaha Kehormat Perkasa Melaka)

    "Semoga Allah s.w.t merestui perjuangan bangsa yang murni ini dan diberi kesempatan agar bangsa ini akan terus wujud, berkuasa serta berada dalam keadaan yang kuat dan bersatu padu"

    "Pribumi Perkasa Negara"

    BalasPadam