Isnin, 2 November 2009

Perkasa cadang adakan pungutan suara

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mengalu-alukan kesediaan kerajaan untuk melaksanakan sistem pendidikan satu aliran mengikut kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, pungutan suara boleh dilakukan selaras dengan prinsip demokrasi yang membenarkan keputusan majoriti.

“Tetapi jika ianya dipersetujui semua pihak, jika ditunggu untuk persetujuan semua pihak ianya sama seperti tunggu kucing tumbuh tanduk. Perkasa cadang adakan pungutan suara dan keputusan kaedah demokrasi jadikan panduan,” katanya dalam khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Sinar Harian, semalam.

Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas (Bebas) berkata, pemimpin yang hebat seharusnya berani membuat keputusan terbabit meskipun pada hakikatnya bukan keputusan popular.
“Pemimpin kena memimpin untuk menentukan aspirasi negara dan adakala mesti berani membuat keputusan tidak popular inilah yang dikata pemimpin hebat dan berwawasan,” katanya.

Beliau berkata, jika langkah terbabit dilaksanakan rakyat perlu menerimanya seiring dengan semangat demokrasi yang diperjuangkan selama ini.

“Rakyat semua kaum hormati keputusan demokrasi melalui pungutan suara kerana selama ini pun ada pihak yang selalu melaungkan demokrasi,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan